ŽUPANIJSKA SMOTRA LIDRANO 2017.

Na ovogodišnjoj Županijskoj smotri LiDraNo sudjelovali su učenici Gimnazije A. G. Matoša sa svojim literarnim i novinarskim radovima te dramsko-scenskim nastupima. Za Državnu smotru LiDraNo predložen je rad Patrika Ciglenečkog (Zato što te volim) u kategoriji novinarskog izraza (književna kritika).

            LiDraNo je smotra literarnog, novinarskog i dramsko-scenskog stvaralaštva učenika srednjih i osnovnih škola. Ovogodišnja je Županijska smotra održana u Zaboku i Krapini od 13. do 17. veljače. Učenici Gimnazije A. G. Matoša sudjelovali su u sve četiri kategorije, zaslužili i pohvale i kritike, a najbolji je uspjeh ostvario Patrik Ciglenečki (3. b) uz mentorstvo prof. Katarine Halambek Švec. Njegov je novinarski uradak, kritika pod naslovom Zato što te volim predložena za Državnu smotru LiDraNo. Članice žirija istaknule su da autor pokazuje kako vlada materijom temeljem interesa za književnost, mimo školske lektire. Očita je nakana da svoje vršnjake potakne na čitanje neobavezne „laganije” literature u slobodno vrijeme. Svoja kritička promišljanja vješto kombinira s kratkim citatima iz djela. Tekst je izvrsno strukturiran, uvodno daje informaciju o autoru i knjizi, zatim autorove dojmove i zaključno preporuku čitatelju. Uz Patrika, u kategoriji novinarskih radova, sudjelovala je i učenica Marica Sokolić (3. b) koja je napisala književnu kritiku zanimljiva naslova i sadržaja: Simbioza fotografije i teksta.

            U kategoriji literarnog izraza sudjelovali su: Rebeca Jana Bačani (1. pm), Marta Balija (2. j) i Josip Čekolj (4. j) uz mentorstvo svojih profesorica hrvatskoga jezika: Sandre Babnik Lončar, Dinke Tomašković-Presečki i Nikoline Tuđa Svečak. Njihove kratke priče (Antun, Ruta za slabiće i Tišina u studenom) pohvaljene su redom za oblikovanje karaktera, stil pisanja, strukturu priče, odličan naslov i efektan završetak. Uz spomenuto, žiri je u svom receptu za dobru kratku priču istaknuo važnost originalnosti teme, dojma proživljenosti, zanimljivog početka koji privlači čitatelja i vještog vođenja fabule. Članovi žirija istaknuli su da im je bilo teško odabrati samo dva rada između 11 odličnih tekstova koji su pristigli na Smotru. Novinarski i literarni radovi izloženi su na zidnim novinama u hodniku ispred učionica H1 i H2, a bit će dostupni i putem mrežnih stranica škole.

            Samostalnim scenskim nastupom u Krapini se predstavio učenik 1. a razreda Edo Kruneš Kunšt. Edo je kazivao pjesmu Miroslava Krleže Plameni vjetar, hrabro se nosio s izazovima ovog govornički zahtjevnog teksta, primjenjujući vrednote govorenog jezika i pokazao velik potencijal za napredak, kako je istaknuo žiri. Njegova je mentorica bila prof. Sandra Babnik Lončar.

            Dramska skupina MAG izvela je svoju dramsko-scensku igru pod naslovom Zid(ovi). Iako su srce ostavili na sceni i bili izuzetno zadovoljni svojim scenskim nastupom i cjelokupnim dramskim radom u protekla tri mjeseca, nisu ostavili prevelik dojam na žiri, izuzev pohvale za scenska rješenja. No, procjena dramsko-scenskog rada svodi se na glumačku i scensku izvedbu, što u konačnici i jest cilj, no za dramski odgoj puno je važniji cijeli proces gradnje teksta i predstave, kao i dramske družine. Zido(vi) su ozbiljna obiteljska, psihološko-socijalna drama, koja dotiče brojne probleme našega društva, svijeta i pojedinaca. Koliko zidova podižemo između sebe i jesmo li ih spremni srušiti, samo su neka od pitanja koja su razmatrali članovi dramske skupine stvarajući dramu. Ova angažirana predstava može se preporučiti za nastavu Građanskog odgoja. Nadamo se da će potaknuti na promišljanje i izazvati suosjećanje sa svim pojedincima koji su posredno ili neposredno žrtve rata(ova). Dramsku družinu čine učenici: Ida Matilda Repar (1. pm), Ana Beg (1. pm), Edi Erceg (1. b), Ariana Šalković (1. b), Eva Jakuš (1. j), Edo Kruneš Kunšt (1. a), Magdalena Lisak (2. b), Jan Grabrovečki (2. j), Patricia Skender (3. b) i Patrik Ciglenečki (3. b). Njihove su mentorice prof. Dinka Tomašković-Presečki i prof. Bibijana Šlogar.

           

     Možemo zaključiti da su kreativne snage Gimnazije A. G. Matoša žive i bogate. Učenici i nastavnici uz svoje redovite nastavne programe i poslove teško nalaze vremena za slobodne aktivnosti i upravo zato svi su zaslužili pohvalu. Nastavite dalje, ali prvenstveno uživajte u svom umjetničkom i novinarskom stvaranju.

Bookmark the permalink.

Odgovori