Gimnazija AGM u suradnji s partnerskom školom Jalasjärven lukio iz mjesta Jaalasjarvi u Finskoj provodi dvogodišnji Erasmus+ projekt pod nazivom You do not find a happy life – you make it! (Sretan život ne pronalaziš samo tako, već ga sam kreiraš!).
Središnji pojam ovog projekta je pojam dobrobiti (engl. well being). Tema dobrobiti ili dobrostanja učenika i nastavnika u školskoj zajednici vrlo je aktualna u današnje doba, kada mnogobojni faktori utječu na porast stresa u svakodnevnom životu. Projekt se usredotočuje na istraživanje čimbenika dobrobiti i pronalaženje načina za suočavanje sa stresnim situacijama, a kroz upoznavanje vršnjaka i kolega iz različitih država kreiraju se nove zajednice s ciljem međusobne podrške.
Glavni moto, iskazan u nazivu projekta, poručuje kako sretan život ne pronalazimo, već ga sami kreiramo. Tijekom dvogodišnjeg razdoblja sudionici projekta bave se kvalitetom života učenika i nastavnika te kroz analize, proučavanja znanstvenih spoznaja, izmjene informacija i primjera dobre prakse pronalaze nove načine kako da naše školske zajednice učiniti mjestom u kojem se svi osjećaju dobro.
Također, sudionici istražuju i što ih u njihovim okruženjima osnažuje, krijepi i pomaže im da vode ispunjeniji i sretniji život. U tu svrhu posjećuju kulturne i prirodne znamenitosti, bave se komparacijom životnih stilova dviju kultura, te uz mnogo fizičke aktivnosti i druženja praktično ostvaruju ciljeve projekta.
Projekt se sastoji od niza aktivnosti, među kojima središnje mjesto zauzimaju petodnevni posjeti učenika i nastavnika partnerskim školama. Svaki posjet bavi se kroz različite zajedničke aktivnosti trima temama, organiziranima u tri radna dana: 1. kako poboljšati svoje blagostanje 2. snaga i moć prirode i njezina ljekovita moć kao dio dobrobiti za čovjeka 3. kulturna znanja i aktivnosti (umjetnost, glazba, sport, povijest, obrazovanje itd.). Tijekom svih posjeta učenici izrađuju i digitalni časopis kojim će kroz svoje dnevnike putovanja, impresije i istraživačke radove također odgovoriti na pitanje o postizanju dobrobiti.
Tijekom dvije godine organizirana su ukupno četiri međusobna posjeta, dva odlaska naših učenika i nastavnika u Finsku, te dva dolaska finskih kolega u Hrvatsku. U svakom posjetu sudjeluje po tri nastavnika i deset učenika iz generacije trećih razreda.
Ishodi projekta uključuju:
- uspostavu i promicanje odnosa i suradnje između dviju škola u finskoj i Hrvatskoj
- pružanje prilike učenicima da steknu prijateljstva u inozemstvu i upoznaju strane kulture
- poboljšanje jezičnih vještina učenika i nastavnika
- uspostavu osjećaja zajedništva i aktivne suradnje kroz neposredne kontakte, čime se odstranjuje osjećaj otuđenja svojstven suvremenom dobu
- osvješćivanje o čimbenicima koji utječu na naše mentalno zdravlje i stanje dobrobiti
- pronaći načine za poboljšanje dobrobiti i motivacije učenika i nastavnika u školi
TIJEK PROJEKTA:
Tijekom 2023. održani su radni sastanci nastavnika tijekom kojih je osmišljen projekt te je pripremljena aplikacija za natječaj.
U jesen 2023. počele su prve pripreme koje su uključivale odabir prve grupe učenika, virtualne sastanke i početnu anketu o mentalnoj klimi i stanju dobrobiti u dvije škole.
U siječnju 2024. prva grupa učenika i nastavnica otputovala je u Finsku u posjet partnerskoj školi. Tijekom pet dana naši su učenici posjetili kulturne znamenitosti Seinäjokija, glavnog grada Južne Ostrobotnije, posjetili finske šume i jezera u kojima su isprobali avanto (običaj kupanja u hladnom jezeru i finsku saunu), isprobali su tradicionalnu gastronomiju, sudjelovali na tematskim radionicama te kreirali časopis, a zadnji dan bio je rezerviran za posjet glavnom gardu Helsinkiju.
U veljači 2024. u Gimnaziji je održan tematski dan o Finskoj na kojem su sudionici kroz prezentacije, izložbe i ostale aktivnosti upoznali svoju školsku zajednicu s finskom kulturom, običajima i znamenitostima.
U travnju 2024. ugostili smo finske kolege te ih proveli zagorskim znamenitostima i prirodom: posjetili smo Veliki Tabor, Kumrovec, pješačili do Piclja te se rekreirali u Tuheljskim Toplicama. Uz nastavak rada na časopisu, učenici su sudjelovali u radionicama na zadane teme.
SUDIONICI PROJEKTA:
Sudionici projekta u Gimnaziji AGM:
Ravnateljica Bibijana Šlogar, prof.
Sanja Ždralović, prof.
dr.sc. Ljubica Anđelković Džambić, prof.
Gorana Todorović, prof.
Pedagog Ivan Miškulin, prof.
Nada Mihovilić, prof.
Učenici – prva skupina, šk. god. 2023./2024.: Vita Zadravec, Hana Svrtan, Tara Turković, Jana Matuša, Dorotea Lisak, Antonija Duh, Ivona Bobičanec, Ema Papeš, Sara Balen, Margareta Frgec.
Učenici – druga skupina, šk. god. 2024./2025.: Dorotea Brozd, Toni Crnić, Lorena Cvilinder, Lorena Majcen, Jana Jambrečina, Jakov Korade, Ana Julia Bertić, Roko Jaković, Marija Kučko, Petar Žukina.
Sudionici projekta u školi Jalasjärven lukio:
Hanna Heikkila, prof.
Jaana Tahvanainen, prof.
Soile Lehtonen, prof.
Učenici – prva skupina, šk. god. 2023./2024.:
Učenici – druga skupina, šk. god. 2024./2025.:
OSTALI PODACI O PROJEKTU:
Vrsta ERASMUS+ projekta: KA210-SCH – Small-scale partnerships in school education
Vrijeme cjelokupnog trajanja projekta: 1.09.2023. – 30.04.2025. (20 mjeseci)
Nositelj projekta: Jalasjärven lukio, Finska
Partnerska škola: Gimnazija AGM Zabok
Vrijednost projekta: 60.000,00 EUR, u potpunosti financirano iz sredstava EU.
Slike: Theme Day on Finland in Croatia, February 16, 2024