POJEKT GJALSKI – PROŠLOST U SADAŠNJOSTI

Ovogodišnjim smo projektom „Prošlost u sadašnjosti“ zatvorili ciklus radionica i projekta posvećenih životu i stvaralaštvu Ksavera Šandora Gjalskog kojima smo jednu generaciju gimnazijalaca vodili prema cilju promišljanja o vrijednosti naše kulturne baštine i njezinom očuvanju.

Misao vodilja u planiranju učeničkih projektnih aktivnosti bila je, kao i uvijek, oživjeti prošlost u sadašnjosti, ove godine uz prisjećanje na veliki idejni projekt Muzej Gjalski i obilazak pješačko-turističke Ksaverove staze koju je interaktivnim predavanjem i vodstvom na samoj stazi predstavila autorica, povjesničarka i književnica Jasna Balaško.

Središnji dio projekta – šetnja Ksaverovom stazom do dvorca Ljube Babića – povezan je i s ostalim aktivnostima koje su osmislile prof. hrvatskoga jezika iz Gimnazije A. G. Matoša Sandra Babnik Lončar i Dinka Tomašković-Presečki te Dubravka Krznar iz Srednje škole Zabok. Maturanti zabočke Gimnazije na uvodnim su satima čitali izlagačke i narativne tekstove o Muzeju Gjalski i Ksaverovoj stazi sabrane u Godišnjaku grada Zaboka br. 2/3 i tako se pripremali za obilazak staze koji je realiziran u dvije ture. Rana jesen nagradila nas je s dva prekrasna dana (22. i 24. rujna) i 10 km staze učinila ugodnim iskustvom za sva osjetila. Projektu su se pridružili povjesničari, geografi, matematičari, kineziolozi i još mnogi drugi kolege suradnici obogativši  ga svojim kreativnim idejama te ga učinili interdisciplinarnim. Nakon druženja u prirodi posvećujemo se čitanju Gjalskijeve pripovijesti Maričon koja će poslužiti kao izvor tema za okrugli stol o prikazu žena u literaturi nekada i sada. Odabrani timovi učenika potom će snimati videomamce za čitanje Gjalskijeva djela. Na taj ćemo način obilježiti i Godinu čitanja. Važno je napomenuti da se projekt provodi i u Srednjoj školi Zabok i da je u različitim aktivnostima sudjelovalo oko 150 učenika i 12 profesora.

Na kraju ciklusa radionica bilo bi zanimljivo provesti istraživanje o tome koliko smo uspjeli probuditi interes mladih za očuvanje kulturne baštine i čitanje Gjalskijevih djela ili kako bismo to jednostavnim rječnikom rekli – jesu li što naučili i hoće li spoznato biti dobar temelj za budućnost.

Dinka Tomašković-Presečki

Bookmark the permalink.

Odgovori