S Gjalskim iz dana u dan

PROJEKT – ČITAMO GJALSKOG
Što smo i kako čitali?
Čitali smo na nastavi i kod kuće za lektiru – Hrvatski jezik (2. razredi: Illustrissimus Battorych i Perillustris ac generosus Cintek, 3. razredi: Sa šetnje i San dr. Mišića, 4. razredi: Maričon). Čitanje na hodnicima tijekom odmora u našem čitateljskom kutku organizirali su članovi Čitateljskog kluba i pročitali Rukovet autobiografskih zapisaka. Protekli tjedan čitanju u amfiteatru škole pridružili su se i profesori pročitavši Roman portreta. Na Trgu K. Š. Gjalskog čitali smo uvodne odlomke iZ više antologijskih novela (Pod starimi krovovi: Diljem Brezovice, Na Badnjak, Na groblju, Idila staroga ljeta, Plemenitaši i plemići). Čitalo se i na SRO-u (4. a Čudnovati tesar i 2. b Čudnovati tesar i Nacionalna ekonomija), na Dramskom odgoju (Perpetuum), na satu Povijesti (4. a i 4. b – Prikaz hrvatskog plemstva u noveli Perillustris ac generosus Cintek). Naravno, različiti su bili pristupi, ciljevi, metode i postupci, ali uvijek je predložak bio knjiž. tekst Ksavera Šandora Gjalskog – od pomnog do stvaralačkog i kritičkog čitanja, od čitanja u osami i tišini do čitateljskog performansa (čitanja na trgu i u amfiteatru škole).
Ovogodišnji školski projekt Čitamo Gjalskog uvodi nas u Tjedan posvećen našem književniku s raznovrsnim kulturnim sadržajima. Hvala svima koji ste se uključili u čitanje i pridonijeli popularizaciji Gjalskog i njegova djela.
Dinka Tomašković-Presečki
Bookmark the permalink.

Odgovori