Bouxviller/Francuska 8. – 11. 12. 2013.

S Comenius-projektom u Elzasu (Francuska)

Učenice 3.j razreda Sofija Iveković, Ivana Juranić i Jelena Kantolić su u pratnji ravnateljice Bibijane Šlogar i profesorica Ivane Molnar, Margite Šurkić i Mihaele Cerovečki Benković sudjelovale na mobilnosti u školi Lycée Professionnel Agricole Privé Schattenmann u Bouxwiller-u, u Francuskoj.  Tamo su boravile od 8.-11.12. 2013., a opsežan opis događanja donose spomenute učenice.

1.dan – 8.12. 2013., nedjelja

Susrele smo se rano ujutro u zračnoj luci u Zagrebu. Neki od nas su letjeli po prvi puta i zato je to bio uzbudljiv događaj. Nakon jednoipolsatnog leta sletjele smo u Frankfurt. Iz Frankfurta smo se vozile busom do Strassbourga i zatim vlakom do Obermodern-a. I na kraju taxijem do Bouxwiller-a. Zabavno, zar ne?

U Bouxwiller-u smo posjetile Božićni sajam, gdje smo na štandu škole partnera Lycée-Schatemann jele slasne vafle, koje su učenici te škole sami ispekli. Gledali smo i učenički igrokaz, kupile mnogo suvenira i šetale okićenim gradom. Zatim smo išle u školu Lycée-Schattenmann, gdje su nas pokupili članovi naši udomiteljskih obitelji.

Prvi (3) Prvi Prvi (5) Prvi (4) Prvi (2)

2. dan – 9.12. 2013., ponedjeljak

Nakon prve naći u stranim obiteljima, ponovno smo se susrele u velikoj dvorani škole partnera. Pozdravio nas je njihov ravnatelj i poželio nam puno sreće. Zatim smo podijeljene u različite radionice. Sofija je bila u kuharskoj grupi, Jelena u kazališnoj, a Ivana je izrađivala namještaj od kartona. Između radionica smo imali pauze, za vrijeme kojih smo se družili s drugim učenicama i učenicima, koje smo upoznali u radionicama.  Od 17.00 smo imale slobodno vrijeme pa smo malo razgledale grad, no, nažalost, sve trgovine osim jednog supermarketa i ljekarne su već bile zatvorene. U 19.00 smo u tipičnom elzaškom restoranu jele „Flammkuchen“  i kolač od jabuka, koji su bili jako ukusni. Siti smo se vratili našim udomiteljskim obiteljima.

Drugi Drugi (2)

3. dan – 10.12. 2013., utorak

Čim smo došle u školu, već smo radile u svojim radionicama – Sofija je sjeckala povrće i radila druge stvari u kuhinji, Ivana je lijepila dijelove kartona (iz njih su kasnije nastale police), a Jelena je isprobavala kostime i vježbala za igrokaz. Za ručak smo jeli jela koja je pripremila kuharska grupa: kao predjelo smo imali ukusnu zelenu salatu sa dimljenim lososom, koja je bila tako fina da su mnogi tražili još, ali onda je stigl glavno jelo, tzv. „Bäckeöffe“, varivo sa svinjetinom, janjetinom i teletinom. A šećer dolazi na kraju: Kolač od krušaka sa sladoledom – „Crumblekuchen“.

Na večer su učenice i učenici prezentirali svoje projektne zadatke. Tema je bila održivost i prehrana. Donijeli smo tipična jela iz naše regije, autentične proizvode i razgovarali o održivosti. Nakon toga je grupa koja je izrađivala namještaj predstavila svoj kartonski namještaj te iz kartona složila natpis C O M E N I U S na zidu.  Zatim je slijedio poučan igrokaz  o zaštiti okoliša i opasnosti potrošnje. Provele smo divnu večer s novim prijateljima i nastavnicima, ali je sve brzo prošlo i morale smo se vratiti u udomiteljske obitelji. Unatoč tri divna dana u Bouxwiller-u, veselile smo se idućem danu, danu povratka.

Treći Treći (3) Treći (2)

4. dan – 11.12. 2013., srijeda

Rano smo ustale i vozile se vlakom iz Obermoderna u Strassbourg.  U Strassbourg-u smo posjetili Europski parlament uz pratnju danskog zastupnika u parlamentu i kolege iz škole Partnera u Danskoj.  Bilo je jako zanimljivo i čuli smo puno o Europskom parlamentu. Nakon toga smo napravile razgled starog grada u grada u Strassbourg-u te krenule na put za Frankfurt, gdje završava naša avantura. Kad smo stigle u Zagreb, oprostile smo se jedne od drugih i otišle svojim kućama jer smo drugo jutro morale ići u školu.